Dijagnostika spolno prenosivih bolesti

Poznat još i kao venerološki pregled, ovaj dijagnostički pregled koncentriran je na otkrivanje uzročnika spolnih bolesti, kako bi se pravovremeno i precizno odredila terapija liječenja, bez recidiva. Ove bolesti se najčešće prenose spolnim putem iako postoje i drugi načini prenošenja s manjim rizikom.

ZAŠTO OBAVITI PREGLED?

Spolno prenosive infekcije mogu prijeći u ozbiljne bolesti s dalekosežnim posljedicama, stoga je vrlo bitno na vrijeme obaviti pregled i dijagnostiku te testove koje će potvrditi dijagnozu. Ukoliko osjećate nelagodu u predjelu spolnog organa ili neke promjene koje nisu specifične za Vaše tijelo, svakako savjetujemo da obavite pregled. Evo nekih od simptoma koji mogu biti razlog za rezervaciju termina:

– Pojačani ili neuobičajeni iscjedak iz vagine, penisa ili anusa
– Osjetljivost, pečenje ili žarenje općenito, tijekom mokrenja, spolnog odnosa i sl.
– Pojava ranica, bradavica, mjehurića ili izraslina bilo kakve vrste na genitalnom području ili u ustima
– Bolovi i otok u preponama ili donjem dijelu trbuha

Ponekad simptomi pojedinih spolnih bolesti nisu vidljivi dulji vremenski period, ali to ne znači da bolest ili infekcija ne postoje. Osobe koje su imale rizičan spolni kontakt statistički su u većoj opasnosti od HIV infekcija (koja je najopasnija), ali njenom čim ranijom dijagnozom moguće je očuvati kvalitetu života te terapijom znatno produljiti životni vijek zaražene osobe. Stoga uvijek savjetujemo dijagnostički pregled bez odgađanja.

ŠTO UKLJUČUJE PREGLED?

Klinički pregled obuhvaća anogenitalnu regiju, pregled kože i vidljivih sluznica. Pri sumnji na određenu bolest uzima se bris, uzorak urina ili krvi koji se šalje na laboratorijsku dijagnostiku. Testovi su veoma pouzdani i pokrivaju većinu najćešćih spolno prenosivih bolesti današnjice.

USPJEŠNO SE DIJAGNOSTICIRAJU

– Virusi (HPV – humani papillomavirus, virus hepatitisa B, herpes simplex ili HIV – virus humane imunodeficijencije)
– Bakterije (Klamidija – Chlamydia trachomatis, Gonoreja – Neisseria Gonorrhoeae, Mirkoplazme – Mycroplasma hominis, Urea plasma – Ureaplasma urealyticum)
– Paraziti (Trichomonas vaginalis), protozoi, kandida gljivice (Candida) i sl.